Tijdens Girlsday op 12 april openen tal van bèta-, technische en ICT-bedrijven hun deuren voor meisjes van 10 tot 15 jaar. lees meer

Tijdens Girlsday op 12 april 2018 openen tal van bèta-, technische en ICT-bedrijven én technische of ICT-afdelingen van bedrijven hun deuren voor meisjes van 10 tot 15 jaar. De meisjes kunnen deelnemen aan interessante activiteiten die speciaal voor hen op Girlsday worden georganiseerd én maken kennis met de bèta/technische werkzaamheden in de dagelijkse beroepspraktijk. Natuurlijk leren zij ook de vrouwelijke medewerkers die in de bedrijven werken kennen.

Kick-off

Groene Energie is het thema van de landelijke Kick-off van Girlsday 2017 op 13 april. In het ir. J.W. Topshuis op Neeltje Jans (Oosterscheldekering) in Zeeland zal om 10:00 uur het startsein gegeven worden voor alle Girlsday-activiteiten in het hele land.

Aanmelden met je school

Wil je je met de school aanmelden? Dat kan hier.

Ter voorbereiding in de klas

Op de VHTO-beeldenbank 'Dit Doe Ik' staan veel verhalen, foto's en filmpjes van vrouwen en mannen met een bèta-/technisch of ICT-beroep. De filmpjes zijn o.a. te gebruiken op het digibord. Op de website van DigiVita kunnen meisjes zich oriënteren op de mogelijkheden van de ICT.

Girlsday is een initiatief van VHTO, Landelijk expertisebureau meisjes/vrouwen en bèta/techniek, om meisjes op jonge leeftijd kennis te laten maken met bèta, techniek en ICT. Girlsday 2018 wordt georganiseerd in samenwerking met TechniekTalent.nu.