Vrijdag 7 december doen 100 scholen in heel Nederland mee aan Expeditie micro:bit. Lees verder

Vrijdag 7 december doen 100 scholen in heel Nederland mee aan Expeditie micro:bit. Dit jaar draait het om de Micro:spelen. Hierbij leren leerlingen digitale vaardigheden in combinatie met beweging. Dat wordt zweten!

De Micro:spelen zijn drie gratis lessen in digitale vaardigheden die bij de Digi-Klooikoffer hoort. Hierin zit een micro:bit, een klein robotje met sensoren, lampjes en knopjes dat je met een computer kunt programmeren. Leerlingen in groep 6, 7 en 8 leren hoe ze de micro:bit kunnen programmeren voor een warming up, piepjestest, sprongenteller, twister, estafette en nog veel meer.

Als je Digi-Klooikoffers en computers hebt, kan jouw klas ook de Micro:spelen doen, wanneer je wilt. Geen Digi-Klooikoffer? Die kun je vanaf het voorjaar weer bestellen bij Conrad.  Minstens net zo leuk: schrijf je in voor de Digi-doener, dit is een wekelijkse gratis les in digitale vaardigheden voor groep 1 t/m 8 en de brugklas. Compleet met docentenhandleiding en kan zonder computer.