In de nieuwe app van het NOS Jeugdjournaal kunnen kinderen bij nieuwsartikelen door middel van augmented reality op een wereldbol zien waar het nieuws zich afspeelt. Lees verder

De app van het NOS Jeugdjournaal is vernieuwd! Kinderen kunnen bij nieuwsartikelen door middel van augmented reality op een wereldbol zien waar het nieuws zich afspeelt. Bij de wereldbol vinden zij ook extra informatie en leuke weetjes over het land in kwestie. De wereldbol is te zien op de nieuwste versie van de Jeugdjournaal-app voor iPhone en iPad.

Meer begrijpen over het land waar het nieuws zich afspeelt

'We gebruiken nieuwe technologie om kinderen op een speelse manier in aanraking te brengen met internationaal nieuws en sportgebeurtenissen', aldus Tom van den Broek, head of product NOS Digitale Media. Hoe werkt dit in de Jeugdjournaal-app? Je herkent de artikelen met de augmented reality wereldbol aan het wereldbol-icoontje bij het bericht in het nieuwsoverzicht. Bij deze artikelen kun je (d.m.v. augmented reality) een wereldbol plaatsen in de ruimte waar je je op dat moment bevindt. Dus op het schoolplein of thuis op de bank; je ziet de wereldbol waar je ook bent. Vervolgens ga je op zoek naar het land door de wereldbol te draaien, of er omheen te lopen en in te zoomen. Tik op het land voor leuke weetjes, zoals hoe ver het land is vanaf Nederland. Handig en leuk om meer te begrijpen over het land waar het nieuws zich afspeelt.

De Jeugdjournaal-app is er voor alle iPhones, iPads en Android-telefoons en -tablets. Met de app kun je altijd het laatste nieuws checken, op de stellingen stemmen en een mooie weerfoto maken. Download hem nu  App Store of de Play Store