De animatiefilm Polska Warrior heeft in München de International UNESCO Special Prize gewonnen op het festival Prix Jeunesse 2018. Een prijs die zich vooral richt op verhalen die inspelen op maatschappelijke problematiek.

3D animatiefilm

De jury waardeerde de film op 2 bijzondere punten: de impact van migratie wordt vanuit het perspectief van een kind getoond en de film heeft een bijzondere insteek, namelijk dat games ook een positieve invloed kunnen hebben in een kinderleven. Polska Warrior is een 3D animatiefilm van 25 minuten met de Poolse jongen in de hoofdrol. De film heeft in 2017 de Gouden Kalf gewonnen in de categorie “Beste korte film”.

BEKIJK hier de film

Game Goldhunter

De kleine Eryk, alias Polska Warrior, is de onbetwiste held in de game Goldhunter, maar in het echte leven ziet niemand hem staan. Zijn game-maatje Laura laat hem zien dat hij zijn game-skills ook buiten de game kan gebruiken. Zo kan hij de strijd aangaan met zijn dominante vader. Polska Warrior is een geanimeerde avonturenfilm over angst, liefde en heldendaden. Polska Warrior is een coproductie van Armadillo Film en NTR, gemaakt in het kader van de competitie Nu of Nooit!, met steun van Mediafonds en Filmfonds.

De PRIX JEUNESSE richt zich op kwalitatieve kindertelevisie wereldwijd.