De iScholenPrijs gaat naar een docent die een opmerkelijke prestatie heeft geleverd op het gebied van digitalisering. lees meer

Robert Mol, docent Engels aan het Dalton Lyceum Barendrecht, heeft de iScholenPrijs 2017 gewonnen. Mol nam zijn prijs in ontvangst op de jaarlijkse iScholenDag in Leerhotel Het Klooster in Amersfoort. De iScholenPrijs gaat naar een docent die een opmerkelijke prestatie heeft geleverd op het gebied van digitalisering en onderwijs.

E-coach op school

Mol kwam als winnaar uit de bus vanwege zijn inspirerende werk als E-coach op zijn school. Hij geeft onder andere workshops aan zijn collega’s over het effectief inzetten van digitale hulpmiddelen in de les. “Durf je ict eigenlijk niet zo goed in te zetten in je les, dankzij Robert krijg je zelfvertrouwen dat het je wel lukt. Voor elke vraag heeft hij een aanpak”, aldus zijn collega’s. Ook heeft hij mentorlessen voor de brugklas ontwikkeld over het gebruik van de iPad als hulpmiddel bij reflectie. Denk aan filmpjes en vlogs over de eerste schoolweken waarmee de mentor makkelijker met ouders en leerlingen in gesprek kan gaan.

Tweede en derde prijs

Op de tweede en derde plaats kwamen respectievelijk Janneke van den Broek, docent vorm & media op het Dr. -Knippenbergcollege in Helmond en Nick Hendriks, docent natuurkunde op het IJburg College in Amsterdam.

iScholenGroep Nederland

De iScholenGroep Nederland is een onafhankelijke organisatie die een netwerk vormt van scholen die ervaringen delen op het gebied van informatietechnologie als middel tot vernieuwing en verbetering van het onderwijs. De iScholenGroep behartigt de belangen van ruim tachtig scholen in het voortgezet onderwijs.