Virtual reality game Senseless Fairytale heeft de Gouden Leeuw juryprijs van Cinekid gewonnen. lees meer

De virtual reality game Senseless Fairytale heeft de Gouden Leeuw juryprijs van Cinekid voor het beste mediaproject ontvangen. Kunstenaars Geoffry Lillemon & Anita Fontaine van WKDPTNR zijn de trotse makers en hebben een bedrag van maar liefst 3.000 euro gewonnen.

Senseless Fairytale Princess

Senseless Fairytale is een virtual reality-sprookje voor kinderen dat zich afspeelt in een suikerzoet koninkrijk. Dansende alligators, pauwen die verslaafd zijn aan pindakaas en wolken die eetbaar zijn. In ieder hoofdstuk kom je een magische bewoner tegen met een probleem. Door middel van een virtuele toverstaf kun je de mysterieuze raadsels oplossen en bekroond worden tot Senseless Fairytale Princess.

Spelenderwijs digitaal meester

De jury roemt het werk vanwege de totale immersieve ervaring waarbij een kind een volledige wereld instapt en spelenderwijs zich het digitale domein meester kan maken. ‘Senseless Fairytale is internationaal toonaangevend voor wat wij in de toekomst van virtual reality als volwassen medium kunnen vragen en hopelijk kunnen verwachten.’