Jeroen de Wit (17) heeft met Don’t Litter the Roadside de Gouden Kolibrie in de macht gesleept op het Cinekid Festival. lees meer

Jeroen de Wit (17) heeft met zijn video Don’t Litter the Roadside de Gouden Kolibrie in de macht gesleept, een juryprijs van Cinekid voor het beste digitale mediaproject van kinderen tot en met 18 jaar. Jeroen wil met zijn video mensen bewust maken van plastic vervuiling.

Groot milieuprobleem

Plastic vervuiling is tegenwoordig een van de grootste milieuproblemen. In de korte documentaire laat Jeroen zien waar voor hem de bewustwording over plastic vervuiling is begonnen, wat By The Ocean We Unite doet om het probleem tegen te gaan én wat je er zelf tegen kunt doen.

Inzet van drones

Volgens de juryleden laat Jeroen met deze video over plastic zwerfafval zien dat hij in staat is op een duidelijke en zeer professionele wijze een boodschap over te brengen met video. Daarnaast is de jury buitengewoon onder de indruk van de inzet van technische middelen als drones.

Don't Litter Roadside from Jeroen de Wit on Vimeo.