Met Prowise Presenter maak je op een eenvoudige, snelle en interactieve manier lessen of presentaties. De software is vanaf nu voor iedereen gratis. lees meer

In haar missie om digitaal onderwijs toegankelijk te maken voor iedereen stelt Prowise B.V. de onderwijssoftware Prowise Presenter, vanaf nu volledig gratis ter beschikking.

Prowise Presenter

Met Prowise Presenter maak je op een eenvoudige, snelle en interactieve manier lessen of presentaties. Presenter is gevuld met educatieve content en interactieve mogelijkheden voor leerkrachten (instructie), groepen (samenwerkend leren) en leerlingen (verwerking). Voor zowel het primair als voortgezet onderwijs. Denk bijvoorbeeld aan afbeeldingen, video’s, tools, touchtafel-tools en 3D-modellen, maar ook kant-en-klare leerlijnen, quizzen en mindmaps.

Nieuwe dimensie

“Het volledig gratis aanbieden van de complete Prowise Presenter-software voegt een nieuwe dimensie toe aan onze totaaloplossing voor het onderwijs”, geeft directeur Michael Ahrens aan. “Presenter draait uiteraard perfect op onze hardware-oplossingen zoals het Prowise Touchscreen, Chromebooks EduLine, All-in-One PC en EduBook 360. Bovendien speelt het voor leerkrachten (instructie) en leerlingen (samenwerkend leren en verwerking) een centrale rol in onze online leeromgeving Prowise GO. Dit maakt de interactieve Prowise-oplossing extra aantrekkelijk voor scholen.”

Presenter 10 finalist voor prestigieuze Bett Award

De onderwijssoftware Prowise Presenter 10 behoort tot de finalisten die in de race zijn voor een prestigieuze Bett Award. De Bett is de belangrijkste onderwijstechnologiebeurs ter wereld.