Prowise lanceert het nieuwe Nederlandse educatieve platform Prowise GO. lees meer

Vanaf 1 september 2018 kunnen zowel leerkracht als leerling aan de slag binnen het nieuwe Nederlandse educatieve platform Prowise GO.

Educatieve omgeving

De leerkracht zet vanuit deze educatieve omgeving opdrachten klaar en leerlingen leveren hier het huiswerk in. Daarnaast heeft de leerkracht de regie over personal devices zoals Chromebooks. Hij volgt live hoe ze het doen bij een opdracht of toets, bepaalt welke site open staat en pauzeert de devices. Dit alles met inachtneming van de hoogste norm in privacy en security op het gebied van bescherming persoonsgegevens (o.a. GDPR mei 2018).

Nieuwe features

Simon Everaerts, projectleider van Prowise GO: “We blijven Prowise GO verder ontwikkelen, zo wordt in januari 2019 educatieve verwerking toegevoegd aan het platform en door het jaar heen blijven we nieuwe features toevoegen. Hiervoor luisteren we goed naar feedback van gebruikers”. Binnen de educatieve verwerking wordt iedere leerling op zijn eigen niveau uitgedaagd om uiteindelijk de leerdoelen te behalen. Opdrachten worden automatisch nagekeken en de leerkracht krijgt inzicht in de resultaten en voortgang van iedere leerling.

Everaerts vervolgt: “Voor Prowise GO betaalt de school €6,- per leerling per jaar, maar omdat de educatieve verwerking vanaf 1 januari 2019 beschikbaar is, betaal je tot 1 september 2020 maar €3,-. Scholen betalen bij ons nooit voor iets wat nog in ontwikkeling is.”