Via een landelijke challenge wordt innovatief muziekonderwijs op de kaart gezet. lees meer

Via een landelijke challenge wordt innovatief muziekonderwijs op de kaart gezet. Samsung en de stichting Méér Muziek in de Klas slaan de handen ineen om basisschoolkinderen digitaal te leren componeren. In juni 2018 worden de winnaars tijdens een evenement bekendgemaakt.

Vergroten technologische kennis

In traditioneel muziekonderwijs blijft componeren vaak onderbelicht, terwijl onderzoek aantoont dat dit juist een zeer positieve bijdrage levert aan de ontwikkeling van creativiteit bij kinderen. Door digitaal te leren componeren vergroten kinderen bovendien hun technologische kennis. Zo worden ze voorbereid op de toekomst met kennis en vaardigheden die nu van belang zijn.

Innovatief onderwijs

Samsung maakt zich sterk voor innovatief onderwijs in Nederlandse klaslokalen. ‘Door samen te werken met Méér Muziek in de Klas vernieuwen wij nu het muziekonderwijs en sluit het beter aan bij de digitale eisen van de maatschappij,’ zegt Michiel Dijkman, Head of Corporate Affairs bij Samsung Nederland.

Muziek en techniek

Jantien Westerveld, directeur van de stichting Méér Muziek in de Klas: ‘Zelf componeren en creatief bezig zijn sluit heel erg aan bij hoe kinderen tegenwoordig leren. De combinatie met techniek past erg goed bij de nieuwe vaardigheden van deze toekomstige generaties. Ook studenten van de pabo gaan participeren in het project, zodat onze toekomstige leerkrachten meteen over de muzikale en technische knowhow beschikken.’

Meedoen aan de scholenchallenge is gratis en kan via meermuziekindeklas.nl.