In februari 2018 komt Minecraft: Education Edition met een gratis scheikunde update. lees meer

In februari 2018 komt Minecraft: Education Edition met een gratis scheikunde (Chemistry) update. Met de hulp van scheikunde docenten, studenten en Minecraft Global Mentors is de nieuwe update tot stand gekomen. Zo kunnen leerlingen op een leuke, toegankelijke manier kennis maken met scheikunde binnen de enorme wereld van Minecraft. Laat varkens vliegen met helium ballonnen, maak onderwater TNT of bekijk uit welke elementen een gras blok bestaat. Als je met een houweel aan de slag kunt in Minecraft, kun je al scheikunde leren.

Wat is nieuw in de scheikunde update

Er zijn vier nieuwe 'crafting stations' die innovatieve manieren bieden voor het combineren van materialen. De 'Chemistry Resource Pack' voegt ook blok elementen toe die je kunt gebruiken. Lees de docenten handleiding voor meer info.

• Met de Element Constructor kun je elementen maken, die gebaseerd zijn op atomische structuren. Met sliders kun je kiezen voor het aantal protonen en elektronen. Met de Element Constructor kun je 18 elementen maken van het periodiek systeem en meer dan 400 isotopen.
  • Met de Compound Creator, kun je elementen aan je grid toevoegen en de daaruit voortkomende samenstelling kun je gebruiken in Minecraft. Je kunt met deze tool meer dan 30 samenstellingen maken. Van luminol en waterstofperoxyde tot houtskool en zeep.
  • Met de Lab Table kun je Minecraft items maken door het combineren van elementen en samenstellingen in een grid. Bijvoorbeeld, door water en sodium hypochloriet samen te voegen, krijg je bleek. Hiermee kun je dan vervolgens wol wit maken.
  • De Material Reducer reduceert een blok tot zijn componenten, zodat je makkelijk kunt zien waaruit een blok bestaat.

Meer info