Blue Boat Company lanceert in de herfstvakantie de eerste interactieve rondvaart voor kinderen; de Amsterdam Pets Cruise. lees meer

Blue Boat Company lanceert de eerste interactieve rondvaart voor kinderen; de Amsterdam Pets Cruise. Met behulp van een augmented reality app kunnen ze op zoek gaan naar Bluebees, de huisdiertjes van Blue Boat Company. Kinderen vangen varend over de grachten, de verschillende Bluebees via de camera van hun smartphone. Zo leren ze spelenderwijs Amsterdam vanaf het water kennen.

Amsterdam Pets Cruise

Het spel gaat van start zodra je de QR-code aan boord scant. Tijdens de rondvaart geeft de app op de kaart aan wanneer je in het leefgebied van de Bluebees vaart. Dat is het moment om over te schakelen naar de speciale Bluebee-camera om de diertjes te spotten. Gespot? Speel de minigame en haal ze over om aan boord te stappen. Zodra de Bluebees zijn gevangen, vertellen zij iets over hun favoriete plekje in Amsterdam.

De Amsterdam Pets Cruise is speelbaar op iedere afvaart en gratis te downloaden via deze link. Downloaden kan thuis in de App Store of via de gratis wifi-verbinding op de kade van Blue Boat Company. Vooralsnog is de app alleen beschikbaar voor iPhone.