3D VIP Room wint prijs

De 3D VIP Room van Uitgeverij Deviant heeft de Comenius EduMedia Medaille 2017 gewonnen. Het Duitse Genootschap voor Pedagogiek en Informatie (GPI) reikt de Comenius EduMedia Awards jaarlijks uit aan de meest innovatieve educatieve producten in Europa.

3D VIP Room

In de 3D Virtual Interactive Presentation Room (3D VIP Room) leren leerlingen met behulp van virtual reality (VR) en spraakherkenning beter Engels te spreken. De 3D VIP Room is de eerste app die virtual reality combineert met spraakherkenning. Het uitgangspunt bij de ontwikkeling was: leren door doen, fouten maken mag. In de 3D VIP Room volgt op elke uiting van de leerling, goed of fout, een levensechte reactie, waardoor de leerling zich in een vreemde taal leert redden. Net echt dus.

Oefenen in realistische omgeving

In de app kunnen leerlingen plaatsen bezoeken en gesprekken aangaan met mensen in een realistische virtuele omgeving. Dankzij de ingebouwde spraakherkenning kunnen ze hun gespreksvaardigheid oefenen zonder bang te zijn om fouten te maken waar hun medeleerlingen of leraren bij zijn. Uit het juryrapport: “Oefening in een realistische en veilige omgeving levert toegevoegde waarde voor het leren van een taal. De 3D VIP Room brengt didactische principes van taalleren op een motiverende en effectieve manier in praktijk.” Alles wat je nodig hebt is een telefoon en een kartonnen VR-bril.

Startrekenen VR

De app Startrekenen VR, ook van Uitgeverij Deviant, heeft een zegel gewonnen. In de app komen rekenkundige onderwerpen aan bod die lastig te begrijpen zijn vanuit een boek of instructievideo. Denk aan het inschatten van lengtes en hoogtes of het volgen van een routebeschrijving en kaartlezen. Door het spelen van de games in Startrekenen VR zullen leerlingen gemotiveerder zijn, meer leren en langer onthouden wat ze hebben geleerd.